tisdag 2 april 2013

God dagens!

Hej hej dålig uppdatering! Men, jag är mer bloggar-när-jag-känner-för-det bloggare! Men drar lite snabbt en mini update:
Jag fyllde år igår, 1 April, jag är ett litet skämt! 20 år! Gammal tanten här... Firat födelsedag och påsk i ett med vänner, famil o släkt! Fått fina presenter och haft det väldigt trevligt, som alltid! Idag var jag i Borås med bästis, för att göra det alla nyblivna 20 åringar måste göra; handla på systembolaget! Så ja, där gjorde jag mitt första besök och fick med mig lite gott hem, hehe, så till helgen blir det fest!
Stallet (ja, hur det går med stallet kommer börja dyka upp här mer och mer, spännande):
Pappa har varit här och mätt och ska räkna ut hur mycket grus vi kommer behöva och cement till grunden så vi kan ringa och beställa! Sen har jag fått lite fina saker till stallet i present bla. en skylt min mormor gjort själv att skruva upp på sadelkammar dörren, står givetvis "Sadelkammare" på skylten och med lite hästskor på, fiiint :D Ja, sen lite andra planer! Men kommer börja fota från dag ett när vi väl börjar med allt när kärlen släpper ur marken så vi kan börja gräva :) Så ni kan följa stallbygget från grunden på bloggen, kul!
Sagaro: Är inne i en känslig period, våren är "jobbig" för honom, han blir så hingstig o stressig och har svårt att ha alla fötter på marken, vill helst vara i hagen och vakta Nowa, plus att han blir så grinig när han ska fälla, så har hjälpt honom genom att helklippa honom för ett tag sen, så nu har han bara vinterpäls på huvud o ben att fälla av! Så honom har jag inga stora krav på nu under denna period, brukar vara några veckor, sen kör vi på som vanligt igen! Har varit och kollat på den sadel jag vill ha på Hööks, fått med mig måttband och en lapp så jag kan mäta Sagaro och ge dom måtten så får se om den sadel jag vill ha passar, annars får jag kika vidare :) Vill verkligen ha deen! Så snygg!
Nowa: Är tjock, haha, nu börjar allt det hala försvinna så hon kan börja gå mer igen, annars lär hon rulla fram till sommaren! Dock har hon dragit på sig en hålvägg i hoven, som samlats smuts i så hovis rensade ur ordentligt så nu är det som ett ja, litet hål vid lamellranden ungefär, så hon ömmar lite där så hon får vila några dagar till, gör rent varje kväll så det ser fint ut så det blir nog bra om några veckor igen!
Bjuder på lite nyare bilder eftersom jag är dålig på att uppdatera ;)

Jag och min fina prins <3


 Stoooor dregel puss till matte!
 Klippt pålle i sin box!

 Min lilla och stora älskling; Oliver och Sagaro!
 Nowa och Oliver!
 Lilla prinsessan <3

 Trots att han inte alls gått så mycket som  jag har velat på ett tag så är han ändå så jäkla snygg i kroppen, tappat lite nack, buk- o ryggmuskler om man jämför med förra vår- sommaren när han gick som mest, men det bygger vi upp igen när vi kommer igång som vanligt! Ska börja kluttra på ett träningsschema åt Sagaro för varje vecka så är vi fit for fight i sommar igen! Så ja, denna gosse lär bara bli snyggare!
 Eller ja, snygg Sagaro? Ibland fastnar man helt enkelt inte på bild... Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar