lördag 20 april 2013

Dag 1!

Ja, sa ju att jag från dag 1 ska börja uppdatera om stallbygget, ja, vi kommer ju inte hålla på med det varje dag men varje gång vi gör det kommer jag uppdatera lite här på bloggen :) Idag var vi då inne på dag 1, inget jätte spännande direkt, men någonstans måste man börja, så idag tog vi ner alla träd och eldade där stallet ska ligga, ja, tog hela dagen kan jag ju säga, en jäkla massa pinnar, stockar o kvistar att elda! Men nu är det borta och det är skönt det! "Dag 2" på stallbygget blir gräva grunden och det blir i Maj när kärlen är helt ur i backen!

 Här ska då alltså stallet resas! Bilden är tagen från min gräsmatta
 Här står jag precis i "mitten" av stallet och fotar mot huset, så ja, nära och bra till stallet kommer jag ju ha, supermysigt att titta ut genom sovrumsfönstret och se sitt lilla stall <3
 Elden skötte jag! Höll på att brinna upp i min fleecetröja! Haha
 Ja, dom största och tyngsta vedbitarna som blev över från träden fick min stora best till arbetshäst frakta bort! Haha! Här får minsann alla hjälpa till, är ju faktiskt Nowa som ska bo i stallet ;)
 Vår gamla katt Snurran, aka bossen höll koll på läget, kollade så vi gjorde rätt och såg till så att elden inte spred sig och så va!



Bjuder även på lite andra bilder:
 Ja, är det gå-utan-täcke-säsong då är det lerinpackning som gäller! Speciellt Sagaro måste vara extra skitig när man absolut inte får borsta honom med "hårdare" borstar som piggbortsen eller magicbrusch som är dom enda som går att få bort lera med för då får han panik för han är så extremt känslig! Inte lätt att göra rent med en mjuk tagelborste... Och hej feta vinkeln på denna bild, haha!
 Ja, min lilla Oliver, han är lite småkär i matte, måste alltid vara med! Tur att han är så förbaskat söt!
 Och  har äntligen börjat få ordning på mitt rum jag renoverat, målat väggar och fått upp lite av inredningen! Nu fattas bara fondtapeten, en ny säng, någon hylla, blommor och lite foton jag ska beställa sen är det inflyttnings dags :)



 Bästisarna <3
 Och Vimsan tycker nog inte matte har fullt upp nog, så imorse började hon visa tecken på att hon skulle föda ungar, droppar blod och har "släppt" magen o bäcken, och bäddar, så ja, in på toa och bädda iordning åt henne, inga ungar än inte, men kan ju ta en dag eller två innan det sätter igång på riktigt, så ja, vänta och se, vänta och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar