måndag 22 april 2013

Morrn!

God morgon!
Får bli ett snabbt inlägg, ska hinna med lite grejer idag, kan inte dygnet ha flera timmar? Borde ha det i alla fall! Hursom, idag ska jag försöka hinna städa och tvätta, känns som jag gör det varenda dag, men skyller på djuren som smutsar ner så mycket inne ;) Fällperiod, hår ööööverallt!
Sa ju att min katt väntar ungar, kan känna 2 bebisar i magen tror jag, inte helt 100 men känns som det är 2, inte fler tror jag inte. Men hon håller sig, fick bäddat så fint i badrummet men nehe hon vill inte föda inne, utan ska upp till ladugården, så hon har la bäddat iordning en plats där, så vi får se om det ploppar ut en bebis eller två snart! Sen ska jag rida en sväng på Sagaro, kravlöst, han sätts ju igång nu så går lite lugnt i början, blir nog en liten galopp med så vi får sträcka på benen så blir Sagaro glad! Nowa får vila två dagar nu, körde henne på skogsstigar igår ute i skogen i ojämn terräng i både skritt, trav och galopp, och hon fick ta i för att lyckas släpa vagnen på dom krokiga stigarna och jag höll på att flyga ur vagnen ett antal gånger när vi körde över stora stenar! Haha! Men roligt tyckte hon det var, tog i som bara den, super bra styrka för henne, så nu blir det två dagars vila för "bebis" Nowa! Denna vecka bjuder på jobb, shopping, biobesök och massa timmar i stallet och på lördag blir det Göteborg Horse Show 2013 med världens bästa mamma/hästskötare <3 LÄNGTAR :D Hoppas dagarna går fort fram till lördag!
Nej nu får jag ta och sätta fart, ha det gött!

Sveriges snyggaste ridtravare, jajemän! Min bästa Sagaro <3
Foto: Hanna Ling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar