måndag 15 april 2013

Då var det dags igen!

Blir ett litet inlägg idag, duktigt! Haha, ska försöka få kraft att göra några tidsinställda inlägg, blir lite väl dött här annars ;)
Men hursom, Sagaro har haft sin lilla vila nu istället för i Maj som han brukar! Men ska sättas igång denna veckan igen, går lite lugnare dom första dagarna sen kör vi på med mycket fokus på takt o lösgjordhet, han tycker ju fortfarande det är lite jobbigt att gå ner till ett långsammare tempo, då hans balans finns i det snabbare, han orkar, men han tycker matte är lite besvärlig! Travare är ju lite springiga av sig. Mycket fokus på galopp och styrka till Maj ut så han bygger upp sig lite igen nu så vi kan köra på fullt ut i sommar, är sjukt pepp på detta året, förra året föll allt verkligen på plats och man kände att det är mer en ridhäst man sitter på än en travare, härlig känsla! Men som sagt så har han ju gått lite snålt i vinter, men det kan vara skönt för honom med eftersom han gick på ganska hårt förra vår o sommar! Men nu tar vi nya tag och detta år ska här finslipas tills skorna ryker och svetten sprutar på oss ;) och nästa vår hoppas jag han är redo för sin första dressyrtävling, spännande! Och han spanat in en Santa Cruz sadel, ska ju byta till brunt nu och den sadel är i en läcker brun-beige färg! En Celine, lite mer åt det rakare hållet, min Stübben är lite mer svängd så får padda upp den baktil för annars glappar den, så får bli en ny sadel och då passar man ju på att byta färg på utrustningen! Kommer bli så snyggt på Sagaro! Är en hoppsadel, inte för vi är så hoppinriktade, haha, men nu har jag en dressyr o min allround sadel och vill ha en hopp istället för allrounden, för har alltid tyckt hoppsadlar är mycket skönare att rida i av någon anledning! Så ska jag införskaffa ett brunt dyón träns, sen är mitt liv komplett <3 Haha! Annars rullar dagarna på med lite jobb, lite kvalitets tid med mina vänner och massa grejande här hemma! Ja, nu måste jag sätta fart med mitt rum, här ska slipas och målas idag!

Sådan här sadel är det jag kikat på, har bestämt mig till 99% nu att det får bli den, får hoppas det går fort att frakta den bara så jag får den snaaart :D
Världens finaste prins i hela världen, punkt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar