tisdag 12 februari 2013

Dagens!

Nowa: gick en promenad ute i skogen tillsammans med min kompis och hennes häst! Jävlig terräng och många jobbiga backar, men nyttigt vare, både för mig och tjockis Nowa! Hon skötte sig idag, bråkade bara till lite men inte alls så mycket som hon brukar, så idag höll hon sig i skinnet!


Sagaro: red ut en runda med halva rundan skog och andra halvan grusväg, tog hållet med skogen först, massa snö och ojämn mark, skrittade på och väl ute på vägen körde vi lite intervaller i trav och galopp! Lät honom rulla på i galoppen i lagom tempo för att få upp lite flås, och han var faktiskt riktigt fin, annars brukar han få fnatt i början av galoppen och dra iväg i full karriär med en serie bocksprång innan han lugnar ner sig och kan jobba på och han vill gärna springa fortare och fortare men idag nöjde han sig med det tempot jag valde utan att dra på, så det var skönt! Mycket snö på grusvägen med så det blev ett riktigt kondispass! Mötte även en stor lastbil med släp på den smalaste biten av vägen med djupa diken, får alltid en klump i magen även fast jag vet Sagaro är tryggheten själv när det gäller alla slags fordon! Men det sitter kvar sen min förra travare jag hade fick fullständig panik när det kom fordon större än personbilar så med henne fick man alltid leta "flyktväg" när det kom större fordon, och på det stället där jag mötte lastbilen idag mötte jag en gång sopbilen på min förra häst och det slutade med att hon kastade sig över diket och skenade in i den täta skogen i panik så jag fick en gren rakt över halsen och slogs av bakåt och föll till marken och tappade andan och la och kippade efter luft innan jag kunde resa mig upp och rusa efter hästen, stackarn stod inne bland träden och dröp av svett! Men ja, som sagt så underbart skönt med en trafiksäker häst, Sagaro knallade lätt förbi den brummande o pysande lastbilen fastän vi knappt var en halvmeter från den! Duktiga Sagaro! Och red även förbi en traktor som lastade timmer, inga problem det heller sa Sagaro! Fina bebben <3 Sen knallade vi oss hemåt trötta och nöjda, där blev det lite godis och masserade in kotor o leder med arnika sen fick han ut i hagen o mumsa hö :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar