måndag 11 februari 2013

Dagens!

Red Sagaro i hagen i snön idag som sagt, värmde upp i skritt och trav ute i skogen. Gjorde inget super avancerat idag, jag har haft ont på knasiga ställen i kroppen sen jag hade en förkylning för ett tag sedan, och min rygg o nacke har krånglat så idag sa kroppen emot lite men lite fick vi gjort i alla fall! Sagaro var hingstig, men även om han är på spänn vid denna tid på året så kan det också vara till en fördel, för han blir extra lyhörd för mina hjälper då, så idag gick det bra. Red mycket på volt och ställde igenom honom, och övergångar skritt-trav trav-skritt. Red även i en åtta och även där övergångar och tempoväxlingar. Tog även båda galopperna två gånger i varje varv, ville inte göra mer då han lyssnade fint och eftersom han är i en "känslig" period ville jag inte stressa upp honom. Blev ingen super lång ritt men ja, nöjd med honom, bra och lösgjörande pass! Han var fin och fick ett härligt sug i bettet, pinna iväg några gånger men annars jobbade han på fin fint!

Fina pojken idag!

 
 
 Nyklippt, ny motionerad, linimentad och masserad och mystäcket på och redo att gå ut i hagen igen!
 Sagaro och lilla Nowisen, hann även klippa Nowa idag med, efter mycket bråkande så gick det... über brunstigt sto som dessutom är super kittlig = inte så lätt att klippa! Men skam den som ger sig, efter ett bett i axeln och puttad in med huvudet före i boxväggen så blev hon tillslut färdig klippt! Svettig matte! Ponny skrälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar