torsdag 6 juni 2013

Stallbygget 2013

Idag drog stallbygget av Stall Flahult igång på allvar, traktor och grävmaskin kördes hit, rör av alla dess sorter lades ut och markduk osvosv. Idag har dom grävt upp för väg, stallplan och grund och imorgon kommer lastbilarna börja rulla vid 8-9 tiden för att tippa av grus som sedan ska jämnas till och det ska grävas för vatten-och el! Jag fick servera fika och käk till göbbarna som fick göra slitgöran! ;)
Idag blev det blandade känslor, jag kände mig glad och nervös på samma gång, för jag har nog inte insett att jag faktiskt kommer stå med ett eget stall till hösten, och jag skulle inte kunna vara gladare! Ska bli så j*kla skönt och det har varit min stora dröm i många år! Mitt alldeles egna mysiga stall, gjort precis som jag vill ha det och precis utanför husknuten! Underbart, men samtidigt nervöst av någon anledning, men en bra-nervös-känsla! En jäkligt bra dag, smet ifrån bygget på em. och shoppade kläder och storhandlade i affären inför grillning med dom bästa på lördag :) Avslutade kvällen med ett svalkande dopp och melon vid sjön med min goa vän Jenny! Underbart! Åh, VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA! Trodde man inte kunde bli så glad av att ha en helt uppgrävd tomt på utsidan, haha! Men nu börjar det synas hur det verkligen kommer ligga, och jag får inte nog av tanken på att mitt fina lilla stall kommer ligga där om några månader!

Som jag lovat och som jag håller; Bilder stallbygget del 2
Första delen var att såga ner träden, denna del gräva upp för väg till stallet, stallplan och grunden och gräva undan rötterna.

Bild före: Står och fotar från vägen, mitt hus till höger.
 Bild efter: Undan grävt för det som kommer bli vägen ner till stallet. Markduk utlagt.
 Bild före: Står på den blivande vägen som ska leda till stallet. Stallet kommer ligga rakt fram i mitten på bilden ungefär.
 Bild efter: Vägen ner mot stallet, stallplan, grund.
  
 

Bilder från dagen




Får la bjuda på en bild på mig själv för omväxlings skull, mitt avslut på denna dagen med gött sällskap! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar