lördag 9 mars 2013

Här var det tomt!

Dålig uppdatering.com! Men ja, jag har faktiskt annat för mig. Förstår inte vart dagarna tar vägen! Och fantastiskt väder är det också, så då känner jag inte för att slå mig ner vid datorn! Men hursom, Sagaro rids på som innan och Nowa vilar förtillfället, får vänta tills isen släppt helt på vägarna så man kan börja köra igen! Hon behöver verkligen röra på sig, fläskberget... Och Sagaro har varit super fin det sista, känslig, eller ja det är han alltid men på ett bra sätt, varit positiv till arbete och känns fräsch i dagsläget! Lite stel i bogarna som han var för något år sedan, men det får Sagaros massör Camilla komma och massera upp inom dom kommande veckorna hade jag tänkt. Igår tog vi en barbacka tur, var länge sedan jag red barbacka, men balansen finns kvar ;) Hade en hingstig och busig häst så lite små skutt och bock blev det, sötnöten! Blev en ganska kravlös ridtur, kände att vi behövde de och bara skrutta runt, var så hårt väglag med så blev bara lite trav, men sen red vi in en skogsväg hemåt och då drog vi av i galopp! Okej, där var det lite svårare att sitta kvar när man skulle klamra sig fast på en häst som dels sprang på så tårarna rann och sen flög upp i  luften lite här och där! Haha, finns inget som gör mig så glad som när Sagaro är på sitt super glada bushumör! <3 Så Sagaro var så nöjd när vi kom hem till stallplanen igen! Idag står klättring på schemat för Sagaro, har en del monster backar som är perfekta att styrketräna i! Ska försöka få lite intervaller i galopp uppför backarna om det är lagom mjukt i backen, annars blir det nog mestadels skritt. Tänkte rida en skogsrunda hem där är underlaget ok så kör vi nog en lång sträcka i galopp för att få upp flåset med, kommer vara en riktigt trött Sagaro efter dagens pass ;) Men han mår som bäst när han får jobba och få ur all energi ur kroppen! Allt jobb för att stärka galoppen ännu mer så att han förhoppningsvis till sommaren kan gå i en bibehållen form i galopp och att det är lätt att reglera tempot utan att han faller ur! Jobba på, men roligt är det och Sagaro tvivlar jag inte en sekund på, han har det i sig men vi måste bara plocka fram det och ge honom den tid han behöver för att smälta allt han lär in, så man inte stressar fram något han inte orkar i dagsläget! Imorgon får det bli skritt eller ett lugnt lösgjörande pass, beroende på hur fruset det är! Nej, nu får jag slänga i mig min frukost och ta tag i dagen! Ha det!

Lite färskare bilder på hästarna som är super nöjda i detta fina vårväder!

 Solar'n!

 Renoverar mitt rum, Oliver ställde upp och hjälpte mig riva ner tapeterna!
 Smälter lite när han ser sådär jävla sötig ut som bara han kan <3
 Väntar ni på mat tro?

 Han är så fin min lille Sagaro! Förutom hans 4 meter höga och 10 meter långa manke, ser ut som en kamelpuckel!

 En flodhäst!!!... Nej det var visst bara en busande köttbulle Nowa... Men ser ni vilken läcker man hon har fått sen jag klippte bort allt det slitna?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar