måndag 11 februari 2013

Stallet!

Ja, som vissa kanske vet, andra inte, så ska vi ju bygga stall här hemma. Allt är klart med bygglov och lån, så vi kan börja när vi vill! Egentligen skulle vi börjat förra hösten men mycket velande blev det med allt och inget och jag kunde inte bestämma mig för hur jag ville att det skulle se ut, så behövde den här extra tiden på mig för nu vet jag precis in i minsta detalj hur det kommer se ut, hehe! Men är ju inhyrd i min grannes stall bara ca 30 meter från mitt hus så det är ju ingen nöd på oss direkt ;) Men hursom, jag är pedant och mitt stall ska vara pedant gjort och själva inredningen ska vara lite annorlunda :) Men kommer bli suuuper snyggt och nu väntar vi på att kärlen ska släppa i marken så till våren kommer vi nog kunna dra igång! Men stallet kommer i alla fall vara inuti grönt nertill och vitt upptill, vela länge fram och tillbaks och funderade på trästuk eller rött och vitt men det kändes så vanligt och tråkigt. Sen fick jag syn på ett stall på internet som var grön/vitt och kände direkt att så vill jag med ha det, supersnyggt och stilrent till ett sådant litet stall! Sen kommer jag inte ha galler runtom boxarna, utan bara ett galler uppsatt mellan storhäst boxarna! Och boxdörrarna kommer vara "boxgrindar", som en grind i trä in till en gård med utsågade hjärtan i om ni fattar? Haha! Ja, ska inte avslöja allt i minsta i detalj utan det kommer komma upp bilder på bloggen under byggets gång sen! Stallet kommer ha 2 storhäst boxar, 1 liten box för Nowa som är låg runtom så hon ser ut, ett litet utrymme för foder, sadelkammare med värme och vatten, spolplats i gången med tillgång till varm-och kallvatten!


Såhär kommer det att bli inuti stallet på ett ungefär!
 Precis denna färgen kommer det vara målat i, grönt nertill och vitt upptill!
 Stallet från utsidan, är ett färdigt stall som man bara monterar upp när det kommer!
Sen en liten stallskylt utanför om vi ska gå in på detaljer ;) Fast ska stå Stall Flahult såklart! Viktigt ;)
Så vad tror ni? Jag längtar så förbaskat mycket, så kul med eget stall att kunna inreda precis som man vill! Och vilken fantastisk familj jag har som gör detta bygge möjligt, trodde aldrig jag någonsin skulle få eget stall, eller ja för några år sedan trodde jag aldrig jag skulle äga en egen häst, och nu har jag två så ja, allt är möjligt, speciellt med en stöttande familj,  ja, kan inte beskriva hur tacksam jag är! Och kommer bli så mycket skönare för både mig och hästarna med eget, och Sagaro som helst står i litet stall med samma människor runt sig kommer stortrivas det vet jag! Kungen måste ju få ett kungligt stall, right? ;) Ibland tror jag vi skämmer bort vår store svarta lite för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar