söndag 17 februari 2013

Härlig söndag!

Dagen började med upp i ottan o ut till stallet och släppa ut alla hästar o mocka o fixa! Sen tog jag ut Sagaro på en tur, mycket tempoväxlingar i trav, övergångar och ställde igenom honom "överdrivet" åt båda hållen för att lea upp honom ordentligt, sen in på en knölig skogsstig där han fick galoppera lite som han ville och balansera upp sig själv och tänka vart han satt fötterna! Vilket gick bra, tog galoppen från skritt- dutti Sagaro! <3 Han var fin idag, något piggelin men lyckades använda energin till något bra! Så är nöjd :) Har blivit en riktig skogsmulle nu det senaste, vill bara rida skogsrundor nästan, så mysigt med all snö! Sen super bra för Sagaro så han får gå ojämn terräng och tänka lite! Efter ridturen åkte jag o familjen bort till skidspåret och åkte en runda på några kilometer, roligt och härligt, svettades som en gris mot slutet ;) Ansträngande det där med skidor, men ack så nyttigt för kroppen!
Så ja, härlig söndag som får avslutas med lite chillande i soffan! Imorgon ska jag iväg på kurs inom jobbet, ska bli roligt hoppas jag :)

Älskar dig min fina prins <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar